Szukaj
 
Wpisz szukaną frazę lub datę szukanej informacji.
 
 
 
  Kontakt
 
Henryk Chorążewski
- redaktor


 
 
 
  Archiwum informacji
 
Pamięć flash USB z modułem komunikacji bezprzewodowej IEEE 802.11b WLAN.2003-12-01

Gigabyte Technology zaprezentowało urządzenie GN-WLBZ201 – połączenie pamięci flash USB z modułem komunikacji bezprzewodowej IEEE 802.11b WLAN.

Nowy produkt Gigabyte to praktyczne, miniaturowe połączenie modułu komunikacji bezprzewodowej z pamięcią flash o pojemności 128MB. Dzięki załączonemu oprogramowaniu, moduł może działać jako punkt dostępowy. Umożliwiająca zmianę ustawienia modułu budowa sprawia, że poszukiwanie pozycji w której odbierany sygnał będzie najsilniejszy nie powinno nastręczać trudności.

Producent będzie oferować też pozbawioną pamięci flash wersję GN-WLBZ201. Już teraz Gigabyte zapowiada kolejny produkt z tej serii, obsługujący coraz bardziej popularny standard 802.11g.

Źródło informacji: Digit-Life

 
Krwawa promocja2003-12-01

Choć producenci gier wideo od lat próbują uwolnić się od stereotypu branży propagującej przemoc, to równocześnie doskonale zdają sobie sprawę, że kontrowersje wokół poszczególnych tytułów powodują wzrost sprzedaży. Dlatego firma Acclaim zdecydowała się na dość niezwykły sposób reklamowania swej najnowszej gry – Gladiator: Sword of Vengeance.

Koniec roku to dla wydawców gier okres rekordowej sprzedaży. Praktycznie każda licząca się firma wprowadza w tym okresie do sprzedaży przynajmniej kilka potencjalnych hitów. W efekcie konkurencja na rynku staje się niezwykle silna - w listopadzie i grudniu na sklepowe półki trafia więcej dobrych gier, niż w ciągu wcześniejszych 10 miesięcy roku.

Aby nie zginąć w tłumie produktów konkurencji, wydawcy decydują się na najbardziej wymyślne formy promocji. Jedną z najgłośniejszych tegorocznych kampanii ma szanse się stać promocja towarzysząca w Wielkiej Brytanii premierze gry Gladiator: Sword of Vengeance firmy Acclaim.

Wspomniana gra to podlana antycznym sosem historia gladiatora, który ma wyzwolić Cesarstwo Rzymskie spod rządów despotycznego władcy. Tym, co na wyróżniać „Gladiatora” spośród produkcji innych firm, jest wyjątkowa brutalność prezentowanych scen. Producent twierdzi, że to jedna z najbardziej krwawych gier w historii.

Kampania promująca ten tytuł ma nawiązywać do podstawowego wyróżnika gry. Specjaliści od marketingu stworzyli na jej użytek nawet nowe określenie – bloodvertising (od połączenia słów blood - krew i advertising - reklama). W ciągu dwóch najbliższych tygodni w Wielkiej Brytanii, która jest największym europejskim rynkiem gier, na autobusach komunikacji miejskiej pojawią się plansze reklamujące Gladiatora. Oprócz samych plakatów, pod warstwą folii umieszczone zostaną w nich pojemniki z czerwoną farbą imitującą krew. Krew z autobusowych reklam będzie stopniowo wyciekać na ulice, plamiąc jezdnie i chodniki. Po tygodniu plansze zostaną zdjęte, a na ulice ruszą specjalnie wynajęte ekipy sprzątające, które usuną czerwone plamy. Taka metoda promocji gry wywoła zapewne falę oburzenia i protestów w mediach. I choć dział marketingu firmy Acclaim mówi, że projekt jest przede wszystkim spójny z koncepcją gry, nie ma cienia wątpliwości, że właśnie o wzbudzenie kontrowersji tutaj chodzi.

Źródło informacji: Ananova

 
Zabawki idą najlepiej2003-12-01

Rozpoczął się już oficjalnie świąteczny sezon zakupów, tak więc firmy analityczne zabierają się za badanie rynku.

Jak wynika z najnowszych badań firmy Nielsen//NetRatings największym powodzeniem w sektorze zakupów online cieszą się zabawki. Firma podała także, że od drugiego tygodnia listopada ruch w sklepach internetowych wzrósł średnio o 13%. Jako poziom bazowy została przyjęta sprzedaż w ostatnim tygodniu października. W latach ubiegłych przedświąteczny wzrost zainteresowania zakupami wynosił 11%, 20% i 29% odpowiednio w 2002r., 2001r. i 2000r.

Według Nielsen//NetRatings największą podażą cieszą się zabawki i gry wideo (wzrost sprzedaży prawie o 100%), a na dalszych miejscach znalazły się produkty ogrodnicze (27%) i urządzenia elektroniczne (25%).

Badania Nielsen//NetRatings znajdują potwierdzenie w doniesieniach samych sprzedawców online – Amazon i eBay także zanotowały zwiększoną aktywność na swoich stronach średnio o 16%.

Źródło informacji: Vnunet

 
Monitor Dell W1700 z wbudowanym tunerem TV2003-12-01

Dell rozpoczął dostawy 17-claowego monitora z wbudowanym tunerem TV- W1700. W Japonii ten telewizor monitor kosztuje 776 dolarów. Ekran monitora z matrycą Super IPS oferuje rozdzielczość WXGA (1280 x 768 pikseli) i 16,7 milionów kolorów. Wymiary punktu 0,291 mm, jasność – 450, czas reakcji 25 ms; kontrast 400:1. Kat widzenia w pionie i w poziomie jest większy niż w większości tego typu monitorów – 176. Wbudowany tuner pracuje w standardzie CATV (VHF/UHF/CATV).

Monitor wyposażono w jedno gniazdo DVI-D, jedno 15- kontaktowe D-Sub oraz w AV, komponentowe D4, S-Video, kompozytowe. Wymiary – 290-420 x 544 x 89,5mm, waga – około 7 kg.

Źródło: Mycom PC Web

(MCH)

 
20,1- calowy monitor Acer AL20212003-12-01

Japoński oddział firmy Acer zaprezentował 20,1- calowy monitor AL2021 o rozdzielczości UXGA (1600 х 1200 pikseli) z 16,7 milionami kolorów. Wymiar obszaru widzialnego 408 х 308 mm. Kontrast - 600:1, jasność - 250 kd/m2, kąt widzenia w poziomie i pionie - 170 stopni, czas reakcji 25 ms.

Monitor wyposażono w interfejsy DVI-D i D-Sub oraz dwa głośniki o mocy 2 W. Wymiary 449 х 439 х 197 mm, waga 7 kg. Cena 1370 dolarów.

Źródło: Acer

(MCH)

 
Dyski sieciowe Logitec LHD-EA2003-12-01

Japońska firma Logitec wprowadza do sprzedaży przenośne dyski twarde z serii LHD-EA, przeznaczone do wykorzystywania w sieciach lokalnych.

W skład serii LHD-EA wchodzą trzy modele o pojemności 120, 160 i 250 GB. Wykorzystano w nich 3,5- calowe dyski o szybkości 5400 obrotów na minutę. Umieszczono je w aluminiowej obudowie wraz z interfejsem Ethernet 100 Base/TX oraz USB 2.0. Dyski mogą współpracować z systemami Windows 2000 i XP. Wymiary : 225 х 120 х 35 mm, waga 1,1 kg. Ceny w zależności od pojemności wynoszą 256, 300 i 439 dolarów.

Źródło: Logitec

(MCH)

 
Dyski twarde z interfejsem USB zastąpią pamięci flash?2003-12-01

Wzrost cen pamięci NAND może spowodować, że producenci różnego typu nośników danych i odtwarzaczy MP3 zwrócą uwagę na microdyski. Ceny skoczyły dość znacznie z 16 dolarów do 35 za jeden moduł. Symptomatyczne jest to, że Netac i Huaqi – chińscy producenci nośników danych z interfejsem USB, przestali już reklamować swoje produkty.

Okazuje się że microdyski o pojemności 128 MB , wykorzystujący interfejs USB kosztują 40-45 dolarów. Z kolei dysk twardy o pojemności 20-40 GB, podłączony za pośrednictwem USB można już kupić za 100 dolarów.

Źródło: DigiTimes

(MCH)

 
Indie dołączą do Galileo2003-12-01

Indie włączą się do prac nad europejskim systemem globalnej nawigacji Galileo i zainwestuja w ten projekt 360 milionów dolarów. Koszt całego przedsięwzięcia obliczono na 4,2 miliarda dolarów.

System Galileo ma wystartować w 2008 roku. Stworzy go 30 satelitów i będzie konkurował z amerykańskim systemem GPS (Global Positioning System).

(MCH)

 
Dynabook SS SX z 12,1-calowym ekranem XGA 2003-12-01

Japońska firma Toshiba zaprezentowała nowe modele notebooków formatu B5 — Dynabook SS SX/210LN, których dostawy mają rozpocząć się w grudniu. Nowe Dynabooki ważą niewiele- około 995 gram i mają dość długi czas pracy na standardowej baterii – do 5,4 godziny.

Model Dynabook SS SX/210LNLN posiada ekran o wymiarach 12,1-cala XGA, procesor Pentium M 1,0 GHz ULV (Ultra Low Voltage), chipset Intel 855GM), 256 MB pamięci PC2100 (do 1 GB), 1,8-calowy dysk twardy o pojemności 20 GB. Model SS SX/210LNLW waży 1,1 kg, został wyposażony w 2,5-calowy dysk o pojemności 40 GB i adapter sieci bezprzewodowych standardu IEEE 802.11b/g. Cena w Japonii-2000 dolarów.

Źródło: PC Watch

(MCH)

 
1-calowy dysk twardy 2,2 GB firmy Transcend 2003-12-01

Firma Transcend zaprezentowała 1- calowy dysk twardy o pojemności 2.2GB CF+ Type II 1\" HDD. Przeznaczony jest do wykorzystywania w odtwarzaczach MP3, aparatach cyfrowych, notebookach i innych urządzeniach przenośnych. Według producenta można na nim przechować 80 gier wideo czy 250 zdjęć o rozdzielczości 3 miliony pikseli.
Szybkość zapisu i odczytu od 3,3 do 6,5 MB/s,
Szybkość talerza 4200 obrotów na minutę.
Czas dostępu 10 ms
Wymiary 42,8 x 36,4 x 5,0 mm

Źródło:iXBIT

(MCH)

 
TOYA net